7 élelmiszer amit ne fogyassz!

jan 10, 2014

Bizonyos ételek, melyek a bevásárló központokban szerezhetőek be, megalapozza a legtöbb népbetegség kialakulását: elhízás, magas koleszterin szint, migrén, rák és szívroham.

7elelmiszer

Ezek az ételek, lassan de biztosan mérgezik az emberi fajt. Éppen ezért, ha helyes irányba szeretnéd terelni az életviteledet, akkor fontos, hogy kellő figyelmet szentelj arra, hogy kiszűrd azokat az ételeket, melyeket soha nem szabadna megenni.

Egyetlen egy probléma van ebben a teóriában, ha minden kritikus ételt kihagyunk, akkor egy hatalmas lyuk kerül az étkezési listánkra, amit természetesen helyettesíteni kell. Ebben segíthet számunkra a makrobiotika tudománya!

Üveges, dobozos gyümölcs és zöldséglevek

A zöldség és gyümölcs bevitel a lehető legoptimálisabb tápanyagforrás, mely tényelegesen segíti az egészségünk támogatását.

Sok egészségguru azt gondolja, hogy a gyümölcslevek tárháza optimális választás lehet, ha egészséges életmódot szeretnénk folytatni, de sajnos nincs igazuk.

A helyzet az, hogy ezeket a leveket olyan szavakkal párosítják, mint: friss, erő, természetes, teljes értékű, zöld stb.

Ezek a típusú levek nagy mennyiségű fruktózt, mesterséges édesítőszert, színezéket illetve egyéb egészségtelen anyagokat tartalmaznak. A probléma az, hogy ezek az italok kritikusan megnövelik a vércukorszintet nagyon rövid idő alatt, ezáltal folyamatosan sóvárgás alakul ki az emberben, hogy még több üres kalóriát vigyen a szervezetébe.
Sajnálatos módon ezek az italok nagyban elősegítik az elhízást is.

Finomításon átesett hústermékek

A hústermékek jellemzője a magas kalória érték, nátrium, nátrium nitrát tartalom valamint konzerváló és egyéb mesterséges adalékanyagok. Hot dog, kolbász, virsli, bacon, felvágottak fogyasztásának hatására nagy mennyiségű kalóriát, zsírt valamint nátriumot erőltetsz a szervezetedre. Tanulmányok szerint az ilyen típusú húsfogyasztás szorosan összekapcsolható az elhízással, diabétesszel, szív és érrendszeri problémákkal, rákkal és egyéb egészségügyi problémákkal.

Érdemes a hús iránti szükségletünket csökkenteni, még ha ez nem is olyan egyszerű feladat. Érdemes organikus gazdálkodásból származó húst vásárolni valamint húsmentes napokat tartani.

Génmódosított élelmiszerek

A GMO termékek bizonyos csoportok által az évszázad csodájának számít. Ilyen típusú élelmiszerek esetén már nem csak saját egészségünket károsítjuk, hanem a teljes körforgást befolyásoljuk általa (termelés-fogyasztás-utánpótlás).

Ausztrália, Japán, Egyesült Királyság valamint Európai országok közül jó pár már kitiltotta a GMO termékek értékesítését. USA területén azonban ennél súlyosabb a helyzet, ugyanis a legtöbb terméken még csak fel sem tüntetik, hogy GMO terméket vásárol a fogyasztó.

Gyorsételek

Rendben, miért is szeretjük ezeket az ételeket? Mindenhol megtalálható, olcsón beszerezhető és gyorsan elfogyasztható. Számtalan tanulmány bizonyította már az emberek számára, hogy nem ez a legjobb megoldás éhségünk csillapítására. A gyorsételek fogyasztása szorosan összefügg az elhízással, magas koleszterin szinttel, szív és érrendszeri problémákkal és számtalan egyéb betegséggel.

A magyarázat az előbb felsorolt termékekhez hasonló: mesterséges édesítőszerek, nagy mennyiségű nátrium tartalom, magas zsírtartalom valamint olyan adalékanyagok, amiről soha nem is hallottunk!

Sajnos rohanó világunkban igen nehéz időt szakítani a gyors és hatásos főzésre. Hidd el, ha gondosan megtervezed, akkor igen hamar bele lehet jönni a főzés művészetébe. Nagyon fontos szempont főzés közben a ráfordított idő mennyisége. Éppen ezért fontos, hogy megtervezd a menetét a főzésnek ezzel akár a fele időre is lerövidítheted a főzést.

Ami talán még fontosabb, hogy ez által saját magad szabályozod a tápanyag bevitelt, így minden fontos ásványi anyaghoz és vitaminhoz könnyedén hozzájuthatsz!

ÓÓ te fehér kenyér!

Nem óó, inkább aúú… pláne ha súlyfelesleggel küzdesz! A fehér kenyér egyszerű szénhidrát, ebből az következik, hogy fogyasztása esetén szinte azonnal az egekbe emeli a vércukor szinted, melynek biztos mellékhatása nem más, mint a fokozott éhségérzet. Ha fogyni akarsz, hagyd el és meglátod, hogy pusztán a kenyér elhagyása súlycsökkenést eredményez!

Finom de semmit se ér!

A fehér kenyér egészséges?

Tápértéke konvergál a nullához, szinte alig találni benne értékes tápanyagforrást. Finomított gabonából készül így a rosttartalma is elenyésző. Amerikai tápértékkel és annak hatásával foglalkozó intézet szerint (American Journal of Clinical Nutrition) a megnövekedett finomított szénhidrát bevitel következményeként csökkent a rostban gazdag élelmiszerek fogyasztása. Ennek hatására folyamatos növekedés mutatkozik az elhízás illetve kettestípusú diabétesz kialakulásában az Egyesült Államokban.

Ha mindenképpen szeretnél kenyeret fogyasztani, akkor érdemes teljes kiőrlésű kenyerek közül válogatni!

Puffasztott rizs

A puffasztott rizs közel a 90. helyen szerepel a glikémiás indexben. Szerinted egészséges olyan ételt fogyasztani, mely ennyire magasan végzett a listán? Természetesen a válasz nem, kivéve akkor, ha jó gyorsan szeretnél meghízni és beteges lenni.

puffasztottrizs

Light joghurt

A light joghurtnak megvannak a maga előnyei. Nagy mennyiségben tartalmaz B, D vitamint, probiotikumot, kálciumot és proteint. Sajnos nem mindegyik típusú joghurt üti meg ezt a szintet, tekintve, hogy a legtöbb cukorral telített, zsíros termék, ezáltal az egészségünket károsítja.

Nem is biztos, hogy annyira lightos!

A legismertebb márkák tömve vannak mesterséges édesítőszerrel, egészségtelen adalékanyagokkal melynek rendszeres fogyasztása esetén biztos a hízás, magas koleszterol szint.

Kedves egészségre törekedő társaim! Az alább felsorolt termékek sajnos csak ízelítőt adtak abból, hogy mi vesz minket körül. Azt javaslom kétszer is gondold meg, hogy mit fogyasztasz, vagy mit adsz gyermeked számára.

 

Kapcsolódó cikkek

Címkék

Oszd meg másokkal!

Hagyj üzenetet!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Close
Tetszenek a cikkek?